Oglądałem stream ex-pro gracza CoD4 Phantasy(8h-https://www.twitch.tv/phantasyftw/v/98793372) i o to fakty jakie wyciągam z tego co miałem możliwość obejrzeć:
|
Da się strejfować lecz znacznie słabiej ze względu na niższy fps.
|
Przez 8h grania nie udało się chociaż raz zbouncować lecz są filmiki z singleplayera gdzie niby się da.
|
Odgłosy kroków są zmienione i wydają się cichsze.
|
Wall-running-Jest obecny w remasterze i jest ekstremalnie szybki dosłownie 2x szybciej niż w podstawce ahahahahah
|
Ilość klatek na sekundę jest ograniczona do 91.
|
Uważam że feeling gry pozostał lecz wymaga on doszlifowania-Promoda.
|
Gra posiada słaby tick-rate przez co często trafia się pomimo nie celowaniu w wroga lub nie trafia się pomimo celowania we wroga.
|
Wszelakie glitche/bugi takie jak silent places czy palety lub wall-locking czyli np patrzenie na niższe pietra na topca A na crashu zostały "naprawione".
|
Odległość lotu granatów została zmniejszona.
|
Minimalny FOV to 65 maksymalny 80 lecz działa on całkowicie inaczej zamiast oddalać broń oddala on obraz przez co zawsze broń znajduję się bliżej nas pomimo zmiany FOV, wynika z tego dziwna anomalia:
|
Minimalny FOV to 65 maksymalny 80 lecz działa on całkowicie inaczej zamiast oddalać broń oddala on obraz przez co zawsze broń znajduję się bliżej nas pomimo zmiany FOV, wynika z tego dziwna anomalia:
Gdy mamy 80 FOV obraz znajduje się dalej lecz np deagle przy patrzeniu przez szczerbinkę jest blisko nas, lecz gdy zmienimy fov na 65 i spojrzymy przez szczerbinkę broń znajduje się dalej a obraz bliżej.
|
Szybsze przeładowania są "naprawione".
|
Można robić szybkie zmiany broni i nawet robi się je szybciej lecz nie widzę dla nich już przeznaczenia z powodu "naprawienia" przeładowania broni.
|
Wychylanie się jest jeszcze wolniejsze mam na myśli że gdy celujesz z szczerbinki zamiast z biodra postać porusza się wolniej niż w oryginale.
|
W opcjach jest możliwość wyłączenia "medali" oraz nowych odgłosów lektora lecz zmieniony dźwięk broni pozostaje.
|
W grze jest CFG ale jest stworzony przy pomocy "kodu" i nie jest on zrozumiały dla przeciętnego gracza dlatego powątpiewam w łatwą ingerencje w grę.
|
W grze zostały zmienione odgłosy bardzo wielu rzeczy takich jak efekty(granat,wybuchy etc) oraz odgłosy części broni takich jak np AK.
|
Prędkość poruszania się stojąc/kucając i patrząc przez szczerbinkę jest niesamowicie powolna.
|
Jak na razie nie znalazłem możliwości wyszukiwania dedykowanych serwerów.
|
Grafika jest utrzymana w bardzo jaskrawej kolorystyce oraz ogólne oświetlenie i jasność jest dość niska przez co gra wydaję się cukierkowa+mało przejrzysta.
|
Używanie noża w grze jest takie samo zbugowane/niedopracowane jak w podstawce(doskakuje się do przeciwnika).
|
Moje prywatne odczucie M16 jest OP oraz większość osób z nim gra.
|
W grze można zmieniać czułość tylko i wyłącznie przy pomocy predefiniowanych profili:
|
Używanie noża w grze jest takie samo zbugowane/niedopracowane jak w podstawce(doskakuje się do przeciwnika).
|
Moje prywatne odczucie M16 jest OP oraz większość osób z nim gra.
|
W grze można zmieniać czułość tylko i wyłącznie przy pomocy predefiniowanych profili:
Low-1
Low-2
Low-3
Medium-1
Medium-2
Medium-3
High-1
High-2
High-3
|
Różne miejscówki które są niestandardowe mogły zostać usunięte:
Nie da się wejść na dach małego CKMu na backlocie.
Nie można wskoczyć na suszarkę na schodach na backlocie przy ruinach.
Na backlocie na plancie A na schodach do piwnicy można było wejść na metalowe rusztowanie w celu patrzenia na plant i wejście na A lecz teraz można wejść na rusztowanie lecz szpara między jedną a drugą ścianą jest wypełniona.
Nie da się wskoczyć na auto w garażu na respie ataku na mapie crash
Nie da się wskoczyć na glitcha z drabinki znajdującej się na AGD.
Lecz niektóre zostały:
Da się wskoczyć na glitcha z drabinki znajdującej się na piaskach.
Da się wskoczyć z palety na śmietnik na mapie Crash.
Da się wskoczyć na bramę garażu na respie ataku na crashu. lecz nie da się wskoczyć na auto w garażu.
Da się na blacklocie na spawnie ataku wejść na balkony.
Na ściany z blachy na środku mapy backlot da się wspiąć oraz nie wydaje się odgłosu kroków lecz nie ratują przed upadkiem.
Da się wejść na brame na mapie District.
Da się wejść na balkon na mapie District.
Da się wejść na balkon z drabinki z snajperskiego na mapie Crossfire.
Da się wejść na autobus na mapie Crossfire.
Da się wejść/przeskoczyć z autobusu na ścianę między caffe a plantem B na mapie Crossfire.
W grze znajduje się znacząca ilość ustawień graficznych.
|
W grze są dostępne tak potężne opcje graficzne jak supersampling na którym Phantasy osiąga 10-30fps na karcie za 2500zł(gtx 1080), nie mam pewności lecz uważam że prawie maksymalne ustawienia zabiją każdego PC co oznacza że gra jest tragicznie zoptymalizowana.
|
Uważam że nawet minimalne ustawienia będą wymagały nie proporcjonalnie mocnego PC, tak wiec jak dziś nie możesz wyciągnąć stałych 125 to nie licz na więcej niż 30 w remasterze.
|
Gra wydaję się rozmazana, Phantasy aby pozbyć się tego efektu zwiększył rozdzielczość renderowania obrazu z 1920x1080 na 1440p, uważam że jest to spowodowane zabieg jaki zrobili czyli wprawdzili rozmazanie dla każdej klatki przez co pojedyncza klatka wygląda tak:
Moja wstępna opinia na temat gry:
Oryginalny CoD4 Vanilla mocna odstępował od tego co potrzeba do esportu dlatego stworzono Promoda i nie można stwierdzić że Cod4:Remastered jest słaby ponieważ nie jest taki jak Cod4 z promodem.
Lecz Cod4 miał możliwość stworzenia modów a w Remasterze nie ma takiej możliwości uważam że sam Remaster jest dobry dla przeciętnego gracza lecz nie wybaczalnym błędem jest nie dodanie narzędzi morderskich oraz wymóg zapłacenia za infinity warfare oraz dodatkowo za Remastera(gdyby cena wynosiła 150zł czyli cene infinity wardare a remaster był dodatkowo to wiele osób by się skusiło ale 210zł to za dużo) doprowadza do tego że gra szybko umrze i nie ma szans na jakikolwiek esport.
Według mnie gra jest nie warta 210zł proponuje czekać aż cena będzie wynosić max 80zł za remastera lub wydadzą narzędzia moderskie i powstanie Promod.
Btw: Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś z osób posiadających remastera udzieliłby mi możliwości zagrania przez kilka godzin, pozwoliłoby to lepiej opisać grę i w razie czego nie traciłbym 200zł na coś co mi się nie podoba.
Opisanie tego zajęło mi ponad 10h liczę że się to przyda i to docenicie.
Ostatnia aktualizacja: 2016-11-04 11:20:52